تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور دولت چهاردهم ، صبح روز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد.

رهبر انقلاب

به گزارش همشهری آنلاین،‌  رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز یکشنبه در مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب تاکید کردند: روز تنفیذ آخرین برگ از کتاب قطور و پرمزمونی است که ملت عزیز ایران و دست اندرکاران به وسیله این انتخابات پرانگیزه تدوین کردند و در قفسه افتخارات کشور ایران آن را ماندگار کردند.

ایشان تصریح کردند: خدا را شاکر هستیم که انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با وجود فضای اندوه عمومی ناشی از فقدان رئیس جمهور فقید شهیدمان مرحوم آیت الله رئیسی رضوان الله به بهترین وجه انجام گرفت، با آرامش و سلامت، رقابت و برخورد اخلاقی رقبا با رئیس جمهور منتخب که بعد از انتخابات بسیار تحسین بر انگیز بود، این آزمون بسیار مهمی برای کشور بود که این آزمون به حمدالله با موفقیت انجام گرفت و نتیجه شیرین آن را ملت خواهند چشید

ایشان بیان کردند: لازم می دانم نقش سرپرست محترم ریاست جمهوری آقای مخبر و هیات دولت در مدیریت کشور در این دو ماه را یاداوری کنم و تشکر کنم که نقش مهمی ایفا کردند و توانستند به فضل الهی کشور را در وضعیت آرامش و با روحیه خوب مردم به انتخابات برسانند و انتخابات را به بهترین وجهی به پایان ببرند.

ایشان تاکید کردند" ما به حمد الله یک مردم سالاری آمیخته با رقابت و سلامت در کشورمان داریم.

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: بیانات رئیس جمهور متقن و عمیق و حاکی از پایبندی به مبانی حقیقی مردم سالاری اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنانشان افزودند: مردم سالاری نتیجه قیام مردم در قبال وضع نابسامان گذشته است، شاخص مهم حکومت پهلوی اول دیکتاتوری خشن و فشار به ملت و ذلت و انفعال در مقابل عوامل خارجی بود، محمدرضا پهلوی برای سرنگونی یک دولت ملّی متوسل به آمریکا و انگلیس شد، انقلاب اسلامی دخالت در امور کشور را به مردم هدیه کرد. 

ایشان با بیان این که ارکان کشور باید تعامل کنند، جلسات سران قوا فرصت خوبی است، اظهار داشتند: اولویت ها باید رعایت شود، امروز اولویت با مسائل اقتصادی است. 

ایشان افزودند: نباید به وسوسه های دوقطبی سازی اعتنا کرد؛ حالت دلخوری در مجادلات انتخاباتی نباید ادامه پیدا کند.

رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: شهید رئیسی اهل کار جهادی بود واقعاً شب و روز نمیشناخت، در مقابل مسائل جهانی برخورد کشور فعال و اثر گذار باشد - شهید خدمت مرحوم امیر عبداللهیان تلاش خوبی داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از سخنانشان بیان کردند: یکی از اولویت ها ارتباط مستحکم با کشورهایی است که در شرایط دشوار به ما کمک کردند. انگیزه مخالفت با برخی کشورهای اروپایی نداریم؛ آنها با ما خوب برخورد نکردند.

ایشان تصریح کردند: رژیم صهیونیستی یک دولت نیست؛ یک باند جنایت کار و یک بانک قاتل و یک باند تروریست اند. 

این خبر در حال تکمیل است....

کد خبر 869825
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha